Öppen presentation

Tisdag 10 september bjuder Regionteatern Blekinge Kronoberg in till öppen presentation av höstens stora utbud av program och föreställningar. Då presenterar vi all spännande scenkonst som är på gång hos oss och ger exklusiva smygtittar på våra tre nya teaterproduktioner Samlarna, Sudden Death och Idag vet jag inte vem jag är.

I det psykologiska dramat Samlarna följer vi bröderna Collyer som stänger alla dörrar till omvärlden. Pjäsen gestaltar frågor om ensamhet, tillhörighet, kärlek och saknad. Sudden Death är berättelsen om att vara ung och vilja gå sin egen väg. Med hockeyvärldens kultur som fond ställs högaktuella frågor om vad som är så farligt med att möta främmande världar. Idag vet jag inte vem jag är handlar om när din gamla person blir väldigt gammal och vad som händer i den gamla personen då. Följ med när mormor och barnbarn blir detektiver som följer mormors spår för att leta upp henne igen.

Detta och mycket mer presenteras på Regionteatern Blekinge Kronobergs öppna presentation. Vi hälsar dig varmt välkommen!

När och var:

Tisdag 10 september kl. 13.00-14.30.

Scenkonstbaren, Regionteatern Blekinge Kronoberg, Västergatan 24, Växjö.

Ingen anmälan krävs och vi bjuder på kaffe!

syntolkning: Regionteaterns entré och texten ”10/9 Välkommen på öppen presentation”